Uncategorized

Ieteikumi pasākumu plānošanas procesā!

Vadoties no mūsu pieredzes, ir 2 būtiskas lietas, “grābeklīši”, uz kuriem no pasākumu vadīšanas viedokļa pasūtītāji mēdz uzkāpt! Pirmā lieta vairāk saistāma ar mūziku, muzikantiem un kāzām! Ņemot vērās to, ka kāzas ir pasākums, kurā caurmērā tiek ievērotas zināmas tradīcijas, pieturas punktiņi, nereti sanāk saskarsme ar situācijām, kad Jaunais pāris ir sarunājis muzikantus uz noteiktu setu skaitu. (Patiesībā šis jautājums ir attiecināms arī uz korporatīvajiem pasākumiem!) Tomēr, ņemot vērā kāzu specifiku, mūsu ieteikums būtu runāt konkrētu laiku, līdz cikiem muzikanti paliek! Ja tiek atrunāti seti, tad muzikanti ņem vērā, ka sets ilgs vidēji 40-60 minūtes, un starp tām 20 minūšu pārtraukums. Tas, savukārt, nozīmē arī to, ka, ja muzikantus esat sarunājuši uz, piemēram, 20:00, uz 4 setiem, tad aptuveni 24:00/24:30 viņi spēlēšanu beidz! Tai pat laikā fakts, ka kāzās bieži vien notiek laika nobīdes uz abām pusēm, kā arī dažādo tradīciju un norišu skaitu, plus, vēl to, ka uzreiz pēc galda visbiežāk uz dejošanu ir gatava salīdzinoši mazākā viesu daļa, seta spēlēšana 40 minūtes ne vienmēr ir nepieciešama! Arī no vadīšanas viedokļa pasākumu vadītāji plāno dažādas izdarības, un precīza iekļaušanās 20 minūtēs ar aktivitātēm ir bieži vien tikai teorētiska iecere, kuru praksē ietekmē dažādi apstākļi – pīppauzes, vēlme atpūsties, iziet svaigā gaisā u.tml. Turklāt – kāzās cilvēki ballējas līdz rītam – līdz 03:00/04:00/05:00 un vēl ilgāk! Ja vien, protams, viņiem tiek piedāvātas aktivitātes un iespēja izdancoties!

Otra lieta jeb “grābeklītis” – pasūtītāju ieceres, kas netiek saskaņotas ar vadītāju! Parasti normāla prakse ir pirms pasākuma tikties ar pasūtītāju, izrunāt viņu vēlmes, saskaņot dažādus norises aspektus. Šī saskaņošana bieži notiek arī pēc tikšanās! Tomēr reizēm, pasūtītājiem ieplānojot kādu aktivitāti, niansi, pasākuma vadītājs par to vai nu netiek informēts, vai – tiek informēts pēdējā brīdī, domājot, ka – tas jau sīkums! Saprotams, ka no vadīšanas rakursa rēķināmies ar nepieciešamību būt fleksibliem un ātri pielāgoties, tomēr jebkādas izmaiņas pasākuma norisē būtu labi saskaņot ar vadītāju pirms pasākuma, līdzko par tām tiek uzzināts, jo tas dod iespēju organizēti un organiski ieplānot plūdenu pasākuma norisi! Piemēram, situācija, kad Jaunais pāris aizkavējas pēc ceremonijas ir klasika, un te nekas nav skaņojams, jo – tā vienkārši notiek! Bet, ja pirms pasākuma tiek ieplānoti, piemēram, viesmākslinieki vai fotosesijas saulrietā, izbraukums ar kuģīšiem starp silto galdu un mičošanu u.tml., šīs lietas noteikti vajadzētu saskaņot ar vadītāju!

Trešā lieta, kas nav “grābeklītis”, ir – par aktivitātēm! Nereti saskaramies ar jautājumu, vai nav iespējams aktīvās izdarības sarīkot uzreiz pēc siltā galda, 1-2 h laikā! Tehniski, protams, ir, bet no praktiskā viedokļa pasākuma viesus ir jāpajauc kopā, jāatver viņus! Tas nozīmē to, ka kāzās, jo īpaši, ja viesi ierodas 30-40 minūtes pirms Jaunā pāra, līdz siltā galda beigām ar aktīvām izdarībām vēl nevar fiziski pakustināt, turklāt – viesu atvēršanu, sapazīstināšanu un iesildīšanu stundas laikā nevar paveikt kvalitatīvi! Pasākuma vadītājam, tāpat kā muzikantam, ir jājūt publika, jājūt, lai aktivitātes nav par daudz, nav par maz, ir īstajos brīžos, un – īstās, atbilstoši momentam! Tas attiecināms arī par aktivitātēm starp muzikantu setiem – ja jāiekļaujas precīzā laikā precīzi 20 minūtēs, ķeksītim to izdarīt var, bet tomēr no praktiskā viedokļa un pieredzes – ja Jūs vēlaties pilnībā izdevušos pasākumu, jāļaujas fleskibilitātei un tam, ka vadītājs ar muzikantiem saskaņosies savā starpā un izdarīs precīzi tad, tā un tik ilgi, cik tas nepieciešams! Nu, lūk, tās būtu trīs lietiņas, kuru vērā ņemšana palīdzēs novadīt Jūsu pasākumu no tehniskā viedokļa plūdenu, bez aizķeršanās!

superADMIN

August 1st, 2016

No comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *